نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی سودو تکنولوژی

کد خبر: ۲۶۸۸۶۰

تاریخ انتشار کردن: شنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ – ۱۲:۲۴

به نقل از بهداشت نیوز، تخم مرغ سرشار از مواد مغذی همانند ویتامین A، سلنیوم و انواع ویتامین‌های B است، با این حال، اگر در سن ۵۰ سالگی هستید احتمالا بخواهید بدانید که روزانه باید چه تعداد تخم مرغ مصرف کنید یا اصلا مصرف روزانه تخم مرغ در این سنین خوب است یا خیر؟ یا باید تخم مرغ به غذایی تبدیل بشود که سنجیده و بعضی اوقات اوقات آن را مصرف کرد.

هنگامی که افراد به سن ۵۰ سالگی می‌رسند، تعداد بسیاری از کارشناسان تغذیه پیشنهاد می‌کنند که برخی از غذاها را محدود یا حذف کنند. به‌گفتن مثال پیشنهاد شده است افراد ۵۰ ساله و بالاتر، غذاهای شور، شیرین و بیشتر از حد فرآوری شده را حذف یا زیاد کم مصرف کنند یا در رابطه زیان های مصرف نان سفید حاوی کربوهیدرات «بد» و ماکارونی با آرد سفید هشدار داده شده است.

بازدید کیم جونگ اون و دخترش از یک مرغداری + عکس
ادامه مطلب
آخرین مطالب

اما آیا تخم مرغ در دسته غذاهایی قرار می‌گیرد که باید مواظب مصرف آن می بود؟ خیر، برعکس، تخم‌مرغ‌ها به علت قیمت تغذیه‌ای خود امتیاز بالایی دریافت می‌کند به این معنی که لزوما باید آنها را در هر وعده غذایی مصرف کرد. همانند همه مواد غذایی سالم، تخم مرغ نیز در کنار دیگر غذاهای حاوی مواد مغذی قرار دارد و بر پایه منوها و دستور العمل‌های مورد علاقه آن را  مصرف کنید.

انتخاب تعداد مناسب تخم مرغ برای مصرف روزانه

نتایج تحقیق سال ۲۰۲۳ نشان داد مصرف حداقل یک تخم مرغ در روز برای بهبود سلامت کلی مناسب است. محققان خاطرنشان کردند از دیدگاه تغذیه‌ای، هفت تا ۱۴ عدد تخم‌ مرغ در هفته برای رژیم غذایی متنوع و متعادل می‌تواند برای اکثر افراد از نظر افزایش مقدار مواد مغذی و اراعه پروتئین با کیفیت بالا که می‌تواند از توده بدون چربی بدن محافظت کند و آن را بهبود بخشد، سودمند است.

عکس العمل پزشکیان به تذکر یک کاربر فضای مجازی+ عکس_سودو تکنولوژی
ادامه مطلب

هلث گزارش کرد، تونی کاستیلو، متخصص تغذیه ورزشی اظهار کرد تعداد مناسب تخم‌ مرغ سپس از سن ۵۰ سالگی از فردی به فرد دیگر متفاوت است. بر پایه حرف های انجمن قلب آمریکا، افراد سالم می‌توانند به‌طور متوسط ‌هفت تخم مرغ در هفته را به‌گفتن بخشی از  رژیم غذایی سالم برای قلب در نظر بگیرند، با این حال، وی ۲ اخطار در این مورد داد. برای افراد مسن با کلسترول طبیعی، ۲ عدد تخم مرغ در روز به‌گفتن بخشی از  الگوی غذایی سالم برای قلب قابل قبول است. در رابطه گیاهخواران، آنها آزادند که مصرف تخم مرغ خود را افزایش دهند، اما اعتدال مصرف کلیدی است.

اگرچه رژیم‌های غذایی سنگین تخم‌مرغ نیز وجود دارد، اما فاقد سپس غذایی خواهند می بود و این نوع رژیم‌های محدودکننده فاقد فیبر مناسب برای هضم می باشند.

نکات کلیدی مراقبت از کودک در سن 2 سالگی_سودو تکنولوژی
ادامه مطلب

آیا ۵۰ سالگی نطقه افت مصرف تخم مرغ است؟

در حالی که نیازی نیست فقط به این علت که تولد ۵۰ سالگی خود را جشن گرفتید، مصرف تخم مرغ را کم کنید، اما به این معنی نیست که باید تخم مرغ را بدون بازدید مجدد بعضی اوقات مصرف کنید چون امکان پذیر علتایجاد مشکل بشود. همانطور که کلینیک مایو خبرداد آلرژی به تخم مرغ (هر چند غیرمعمول) امکان پذیر برای افراد در مرحله های بعدی زندگی اتفاق بیفتد. به این علت، بهتر است مواظب علائمی همانند ناراحتی معده یا بثورات موضعی خفیف باشید که مشخص می کند امکان پذیر به تخم مرغ حساسیت داشته باشید.

به همین ترتیب، دقت داشته باشید که نحوه پختن تخم‌ مرغ‌ها برای دریافت بیشترین تاثییر مثبت از آنها الزامی است. سوزان کمپبل، متخصص تغذیه، درمورد موارد مربوط به نحوه تهیه بهتر تخم مرغ می‌گوید از افزودن چربی حیوانی اضافی همانند کره و مواد دیگر به علت محتوای چربی اشباع شده خودداری بشود. او به جای آنها، چربی‌هایی همانند روغن زیتون یا روغن‌های گیاهی را پیشنهاد کرد به این ترتیب، می‌توانید قیمت غذایی هر تخم مرغی که مصرف می‌کنید را با حذف چربی‌های اشباع شده، بدون این که خود را در معرض خطر قرار دهید، دریافت کنید.

تا این مدت به سطح مطلوب در فناوری‌های نوین نرسیده‌ایم/ الزام سه تحول بزرگ در حکمرانی، داده‌پردازی و فرآیندها_سودو تکنولوژی
ادامه مطلب

تخم‌مرغ چه مقدار کلسترول دارد؟

مدیکال نوشت، انجمن قلب آمریکا (AHA) ادعا کرد یک تخم مرغ بزرگ حاوی ۱۸۶ میلی‌گرم کلسترول غذایی است. دستورالعمل‌های غذایی این منبع مورد مطمعن آمریکایی‌ها پیشنهاد کرد افراد با نگه داری رژیم غذایی متعادل، مصرف کلسترول خود را تا حد امکان پایین نگه دارند. اگرچه تخم مرغ امکان پذیر حاوی مقدار نسبتا بالایی کلسترول باشد، اما تاثییر عمده‌ای بر سطح کلسترول ندارد. سفیده تخم مرغ حاوی هیچ گونه کلسترولی نیست، به این علت امکان پذیر گزینه سالم‌تری باشد.

نتایج تحقیقات گسترده نشان داد که مصرف تخم مرغ خطر بیماری قلبی را در شرکت‌کنندگان این تحقیق افزایش نداد و برای افرادی که کلسترول بالا دارند یا افرادی که در معرض خطر بیماری قلبی می باشند، ملزوم نیست تا وقتی که پزشک به‌طور خاص پیشنهاد کند، از خوردن تخم مرغ اجتناب کنند. یقیناً بدانید که گمان ابتلا به مسمومیت غذایی ناشی از مصرف تخم مرغ خام وجود دارد. با این حال، مسمومیت غذایی با افزایش استانداردهای بهداشتی و ایمنی غذایی کمتر رایج خواهد می بود.

با این نوشیدنی هادر خواب لاغر شوید + اینفوگرافی | اختصاصی
ادامه مطلب

ایسنا گزارش کرد، هیچ‌زمان برای تحول در رژیم غذایی دیر نیست و کلید پیری سالم پاسخگویی به نیازهای در حال تحول بدن در هر مرحله از زندگی است و با تمرکز بر غذاهای مناسب، از قولهای غذایی غنی از مواد مغذی در دوران کودکی گرفته تا فیبر و هیدراتاسیون در سنین بالا به طور قابل توجهی بر سلامت و رفاه طویل‌زمان تاثییر خواهد گذاشت.

دسته بندی مطالب

مقالات کسب وکار

مقالات فناوری

مقالات آموزشی

مقالات سلامتی