[ad_1]

کد خبر: ۲۵۰۹۹۲

تاریخ انتشار کردن: شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۲ – ۲۰:۳۳

به نقل از بهداشت نیوز، میرهاشم موسوی که به همراه جمعی از مدیران حوزه درمان این سازمان در این جلسه شرکت کرده می بود، افزود: بیماری اتیسم از جمله بیماری‌هایی می بود که در ماه‌های قبل در شورای عالی بیمه، تصمیمات زیاد خوبی در رابطه گسترش خدمات و پوشش هزینه‌های درمان این بیماران اتخاذ شد و در آن جلسه معاون اول رئیس‌جمهور هم پافشاری داشتند که سازمان‌های بیمه پایه برخی مشکلات باقی‌مانده این عزیزان را هم در مسیر منفعت گیری از خدمات درمانی رفع کنند.

او گفت: به‌جهت مصوبات شورای عالی بیمه، مقرر شده که همه خدمات مورد نیاز این بیماران در قالب پوشش بیمه‌ای انجام بگیرد و سازمان‌های بیمه پایه هزینه درمان آنان را به حداقل برسانند. در اجرای این مصوبه از جهت اجرایی مشکلاتی وجود داشت که با هماهنگی با سازمان بیمه سلامت، مقرر شده است طی یک ماه آینده همه ظرفیت‌های سامانه برای از بین بردن مشکل، فراهم بشود تا این عزیزان به‌شکل غیرحضوری از همه خدمات و پشتیبانی‌های مالی مقرر منفعت‌مند شوند.

موسوی این چنین او گفت: در این زمان یک ماه هم با هماهنگی که با صندوق بیماری‌های صعب‌العلاج در مدیرعامل سازمان بیمه سلامت انجام پذیرفت، قرار شد در این یک ماه و تا زمان آماده شدن سامانه موردنیاز برای اراعه خدمات غیرحضوری به بیماران اتیسم، اسناد کاغذی هزینه خدمات پذیرفتن بشود تا این عزیزان در دریافت خدمات و پشتیبانی‌های مالی و حمایتبیمه‌ای مشکلی نداشته باشند.

مدیرعامل سازمان فراهم‌اجتماعی این چنین با اشاره به نوشته یکپارچگی سامانه‌های بیمه‌ای که در برنامه هفتم گسترش، وزارت بهداشت متولی آن شده است، افزود: ما در سازمان فراهم‌اجتماعی و سازمان بیمه سلامت، سازوکارهای اجرایی مربوط به هماهنگی مقررات، رویه‌ها و دسترسی‌ها را اغاز کرده‌ایم و همکاری‌ها با فراهم شدن تدریجی امکان دسترسی و منفعت گیری از سامانه‌های هر دو سازمان برای اراعه‌دهندگان خدمات و متولیان حوزه سلامت اغاز شده و قدم به قدم در این مسیر پیش می‌رویم و ان‌شاءالله یکپارچگی واحد به شکل کامل انجام خواهد شد.

او گفت: بنای ما بر این است که همان گونه که گسترش سامانه نسخه الکترونیک و پرونده الکترونیک، با هماهنگی حداکثری بین بیمه‌های پایه و تکمیلی و متولی سلامت که وزارت بهداشت است و نقش تنظیم‌گری را دارد، انجام شد با هماهنگی حداکثری و انسجام، یکپارچگی سامانه‌ها نیز رقم بخورد.

بر پایه این گزارش، محمد مهدی ناصحی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت نیز در این نشست او گفت: در این نشست، مقرر شد تا زمان اتصال سازمان فراهم‌اجتماعی به سامانه برخط، اسناد کاغذی هزینه درمان بیماران اتیسم پذیرفته بشود و حداکثر زمان اتصال سامانه‌ها نیز یک ماه درنظر گرفته شد. خوشبختانه حرکت زیاد خوبی اغاز شده تا مشکلات این عزیزان در فراهم مالی در مراکز درمانی رفع بشود.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت افزود: در سازمان بیمه سلامت با مصوبه شورای عالی بیمه و دستور وزیر محترم بهداشت و درمان، بسته‌های توان‌بخشی که قبلاً کودکان تا ۷ سال را پوشش می‌داد اکنون تا ۱۲ سال را هم شامل می‌بشود و بیماران تا ۱۲ سال هم می توانند از خدمات بیمه پایه منفعت گیری کنند.

ناصحی در خصوص یکپارچه‌سازی سامانه‌های بیمه‌های پایه او گفت: زیرساخت‌های موردنیاز برای اتصال سامانه‌ها آماده شده است. در صندوق بیماران صعب‌العلاج، مخصوصاً قدم اول که او گفت و گو دارو بوده انجام شده و این اتصال صورت گرفته است و اکنون بیمه فراهم‌اجتماعی هزینه‌های بیمه پایه را پرداخت می‌کند و صندوق بیمه سلامت قسمت دوم هزینه‌ها را که هزینه‌های خاص بیماران صعب‌العلاج است پرداخت می‌کند. همکاری دوجانبه وجود دارد و بستر نسخه الکترونیک هم فراهم است.

[ad_2]

منبع