
[ad_1]
کد خبر: ۲۵۳۵۳۹
تاریخ انتشار کردن: سه شنبه ۱۹ دی ۱۴۰۲ – ۱۲:۱۹
به نقل از بهداشت نیوز، دکتر سجاد اسماعیلی با اشاره به راهاندازی سیستم پیامکی شیرخشک او گفت: پیامکهای شیرخشک برای متقاضیان شیرخشکهای معمولی به منظور خبر رسانی به آنها از مقدار سهمیه باقیماندهشان ارسال میبشود.
او گفت: ماهانه به کد ملی هر نوزاد ۱۰ قوطی شیرخشک به طور یارانهای و ۱۰ قوطی نیز به طور غیریارانهای اراعه میبشود و با راهاندازی سیستم پیامکی متقاضیان میتوانند میتوانند از مقدار سهمیه باقیمانده خود سپس از هر خرید مطلع شوند.
اسماعیلی با گفتن این که پیامک به شماره سرپرست نوزاد ارسال میبشود، او گفت: به جهت جلوگیری از سوء منفعت گیری از کد ملی و این چنین جلوگیری از دریافت هزینه زیاد تر بابت قیمت شیرخشک این سیستم پیامکی راهاندازی شده است.
وی او گفت: به محض ورود و ثبت کد ملی نوزاد در سامانه، سیستم ارسال پیامک برای سرپرست نیز فعال میبشود.
سخنگوی سازمان غذا و دارو این چنین اصرار کرد: اکنون هیچ مشکلی در خصوص فراهم شیرخشکهای معمولی(رگولار) وجود ندارد و بازار به اعتدال اراعه و تقاضا رسیده است.
اسماعیلی با پافشاری بر این که سازمان غذا و دارو علاوه بر نظارت بر کیفیت فرآوردههای سلامت محور، تسهیل دسترسی مردم به این فرآوردهها را هم جزو ماموریت های ذاتی خود میداند، او گفت: با اجرای مطرح ساماندهی شیرخشک، ضمن اصلاح سیاستهای ارزی این حوزه و حمایتاز تولیدکنندگان این حوزه، هیچ تحول قیمتی در این فرآورده برای مصرف کننده واقعی صورت نگرفته است و با اراعه کدملی کودکان زیر دوسال شیرخشک بدون تحول قیمت در دسترس است.
نمونه پیامک ارسالی برای متقاضیان شیرخشک:
*متقاضی محترم شیرخشک رگولار:* *تعداد ۱ قوطی به قیمت مجموع …ریال توسط داروخانه ‘…’ به شما تحویل داده شده است. چنانچه در تعداد و یا مبلغ پرداختی بابت شیرخشک مغایرتی وجود دارد، از پذیرفتن آن امتناع نموده و شکایت خود را به معاونت غذا و داروی وابسته منعکس بفرمایید*
منبع: ایسنا
[ad_2]
منبع