[ad_1]
نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی سودو تکنولوژی

تا چند سال پیش ایده‌ی ساخت کراس‌اوور توسط شرکت‌هایی که به ساخت خودروهای سوپراسپرت و نمادین شهرت داشتند، زیاد شگفت به نظر می‌رسید؛ اما شرایط فرق کرد و استقبال شدید مردم از این نوع خودروها علتشد تا لامبورگینی و فراری حداقل یک کراس‌اوور به سبد محصولات خود اضافه کنند.

فراری یکی از آخرین خودروسازانی می بود که کراس‌اوور خود را به نام پوروسانگوئه رونمایی کرد. این ماشین رقیبی سرسخت در بازار به نام لامبورگینی اوروس دارد و Carwow هر دو اتومبیل را در تست درگ ۴۰۰ متر روبه رو هم قرار داده است تا ناظر نبردی تماماً ایتالیایی باشیم.

موتور ۶٫۵ لیتری V12 تنفس طبیعی فراری ۷۲۵ اسب بخار قوت و ۷۱۴ نیوتن‌متر گشتاور تشکیل می‌کند. اوروس از موتور چهار لیتری تویین توربو V8 نیرو می‌گیرد که ۶۶۶ اسب بخار قوت و ۸۴۸ نیوتن‌متر گشتاور تشکیل می‌کند. وزن اوروس نزدیک به ۲٬۱۵۰ کیلوگرم و وزن پوروسانگوئه نزدیک به ۲٬۰۳۳ کیلوگرم است.

هر دو کراس‌اوور با وجود تفاوت‌هایشان نتیجه‌ای کاملاً برابر به‌دست آوردند. اوروس اغاز بهتری داشت، اما پوروسانگوئه در ادامه‌ی مسیر قوت خودش را نشان داد. فراری در دو مسابقه از سه مسابقه با اختلافی زیاد جزئی پیروز شد؛ اما هر دو ماشین مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۱٫۹ ثانیه طی کردند.

در اولین دور مسابقه، فراری در حالت معاوضه دنده‌‌ی خودکار موفق نشد اوروس را ناکامی دهد؛ اما در دور دوم و سوم با معاوضه دنده به‌صورت دستی شرایط تحول کرد.

مقصد فراری از تشکیل پوروسانگوئه برخلاف لامبورگینی افزایش فروش نیست. فراری تنها ۲۰ درصد از ظرفیت تشکیل سالانه‌ی خود را به این ماشین تعلق داده است.

دسته بندی مطالب

مقالات کسب وکار

مقالات فناوری

مقالات آموزشی

مقالات سلامتی

[ad_2]

منبع