[ad_1]
نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی سودو تکنولوژی

BYD، خودروساز چینی، مدتی پیش پیشرانه‌ی هیبریدیِ پیش‌گامانه‌ای را رو‌نمایی کرد که می‌تواند با هر بار شارژ و یک باک بنزین پر، بیشتر از ۲ هزار کیلومتر (۱۲۵۰ مایل) را بپیماید. این پیشرفت را می‌توان گامی مهم در راستای از بین بردن مشکل برد حرکتی خودروهای برقی دانست؛ ایرادی که تا‌به‌حال مانع گسترش زیاد تر آن‌ها شده است.

BYD Co

به‌گزارش بلومبرگ،‌ غول خودروسازی چینی برای رساندن فناوری تازه‌ی خود به‌دست مصرف‌کنندگان زمان را تلف نکرده است؛ چراکه دو سدان بین‌ سایزِ ارزان Qin L و Seal 06 به این سیستم هیبریدیِ برد بالا تجهیزشده‌اند. هر دو مدل قیمتی کمتر از ۱۰۰ هزار یوان (۱۳٬۸۰۰ دلار) دارند و به‌طور بالقوه می‌توانند دور جدیدی از جنگ‌های قیمتی را در بازار پررقابت ماشین در چین رقم بزنند.

خودروی BYD Seal

BYD Co

معارفه پیشرانه‌ی هیبریدی تازه‌ی BYD بعد‌از‌آن صورت می‌گیرد که تویوتا مثالهای اولیه‌ی موتورهایی را رونمایی کرد که قابلیت کار با چندین نوع سوخت را دارند.

بی وای دی Qin L DM-i از نمای بالا

BYD Co

برد ادعایی ۲٬۵۰۰ کیلومتری BYD در آزمایش‌ها، از هر دو نوع ماشین هیبریدی سنتی همانند تویوتا کمری و خودروهای برقی با برد بالا همانند تسلا مدل ۳ فراتر می‌رود. برای فهمیدن بهتر نوشته، دامنه‌ی حرکتی پیشرانه‌ی تازه برابر این است که از نیویورک به میامی یا از سنگاپور به بانکوک بدون این که به شارژ مجدد یا سوخت‌گیری نیاز داشته باشید، سفر کنید.

بی وای دی Qin L DM-i از نمای پشت

BYD Co

از نکاتی که پیشرفت تازه‌ی BYD را مهم‌تر می‌کند، جایگاه این شرکت در بازار جهانی ماشین ها است. BYD نیمی از کل فروش خودروهای هیبریدی در چین را در‌اختیار دارد. سال قبل، آن‌ها ۳ میلیون ماشین و تنها در چهار ماه اول سال جاری تقریباً ۱ میلیون ماشین فروخته‌اند. این تسلط بعد از تصمیم استراتژیک BYD در اغاز سال ۲۰۲۲ برای توقف تشکیل خودروهای فقطً بنزینی حاصل شده است.

در‌حالی‌که فناوری هیبریدی BYD در ابتدا بر بازار چین تمرکز دارد، انتظار می‌رود که به‌زودی راهش به مدل‌های صادراتی نیز باز بشود. این کار می‌تواند تأثیر بسزایی بر بازارهای در حال ظهوری بگذارد که زیرساخت‌های شارژ خودروهای برقی آن‌ها تا این مدت در حال گسترش است.

دسته بندی مطالب

مقالات کسب وکار

مقالات فناوری

مقالات آموزشی

مقالات سلامتی

[ad_2]