
[ad_1]
نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی سودو تکنولوژی
بنابر گزارش مالی سه ماهه دوم سال ۲۰۲۴ متا، این شرکت درآمدی معادل ۳۹٫۰۷ میلیارد دلار کسب کرده که نسبتبه سال قبل ۲۲ درصد افزایش داشته است. این چنین، سود خالص این شرکت به ۱۳٫۴۷ میلیارد دلار رسیده که نشاندهندهی افزایش ۷۳ درصدی نسبتبه سال قبل است. این چنین آمار تعداد کاربران فعال روزانه (DAP) متا بهطور متوسط به ۳٫۲۷ میلیارد نفر رسیده که نسبتبه سال قبل ۷ درصد افزایش داشته است.
سوزان لی، مدیر مالی متا، در تماس با اندوختهگذاران پافشاری کرد که بازده مالی اندوختهگذاریهای تازه در هوش مصنوعی در یک دورهی وقتی طویلتر حاصل خواهد شد. مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، مستقیماً درمورد علت اندوختهگذاری میلیاردها دلار در سختافزار انویدیا و دیگر زیرساختها برای تشکیل انواع هوش مصنوعی این شرکت او گفت: «پیشبینی روال چندین نسل آینده دشوار است، اما اکنون، ترجیح میدهم ریسک تشکیل ظرفیت قبل از نیاز را بپذیرم تا این که زیاد دیر بشود.»
زاکربرگ بار دیگر خبرداد که دستیار هوش مصنوعی متا تا آخر سال به پراستفادهترین دستیار هوش مصنوعی در جهان تبدیل خواهد شد. او هوش مصنوعی مولد را عاملی مهم برای تشکیل تعامل در همه محصولات متا توصیف میکند و معتقد است که درآمد هوش مصنوعی این شرکت، از منفعت گیریی تجاری آن برای تشکیل تبلیغات و اجازه دادن به کسبوکارها برای منفعت گیری از هوش مصنوعی در پلتفرمهای این شرکت حاصل میبشود.
متا درحال آمادهسازی زیرساختهای خود برای آموزش هوش مصنوعی Llama 4 است که زاکربرگ میخواهد زمان اراعهاش در سال آینده، گسترش یافتهترین مدل در این صنعت باشد. این مدل تقریباً به ۱۰ برابر محاسبات زیاد تر از مدل Llama 3.1 نیاز دارد. زاکربرگ بعد از پیروزی اولیهی عینکهای هوشمند Meta Ray-Bans، برای ساخت نسلهای آیندهی عینکهای هوش مصنوعی شوقزده است.
کسبوکار متا حتی با اندوختهگذاری سنگین روی هوش مصنوعی، هم چنان به چاپ پول ادامه میدهد و این خبر خوبی برای متا است؛ چراکه که تقریباً برخلاف همه شرکتها و استارتآپهای حوزهی هوش مصنوعی، این شرکت درآمد بسیاری از فعالیتهای دیگر خود کسب میکند؛ به این علت میتواند زیاد تر از بقیه روی آیندهی این صنعت قمار کند.
دسته بندی مطالب
[ad_2]