[ad_1]
نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی سودو تکنولوژی

مطابق گزارش‌ها، پرداخت غرامت مربوط به شکایت دسته‌جمعی سال ۲۰۱۸ علیه کیبوردهای پروانه‌ای مک‌بوک اپل، اغاز شده است.

بر پایه اطلاعات وب‌سایت تسویه حساب این پرونده، پرداخت‌ها برای شکایت‌های تأییدشده، انجام می‌بشود و مایکل بورکهارت از وب‌سایت 9to5Mac گزارش داده که روز شنبه، دو چک به‌گفتن غرامت دریافت کرده است.

مقدار غرامت دریافتی کاربران واجدشرایط، بسته به مقدار تعمیراتی که دستگاه‌هایشان نیاز داشته‌اند، متفاوت است؛ اما برای برخی افراد می‌تواند به‌معنی دریافت یک یا چند چک به قیمت حداکثر ۳۹۵ دلار باشد.

بعد‌ از معارفه کیبورد پروانه‌ای اپل در سال ۲۰۱۵، شکایت‌هایی درمورد چسبندگی و عدم پاسخگویی کلیدها، حساسیت به گردوغبار و دیگر مشکلات اساسی نقل شد. این شرکت سرانجام طراحی مذکور را در سال ۲۰۱۹ کنار گذاشت. شکایت تنظیم‌شده در سال ۲۰۱۸ اپل را متهم می‌کرد که از مشکلات کیبوردهای خود آگاه بوده و این نوشته را از مصرف‌کنندگان نهان کرده است.

اگرچه اپل ادعاهای شکایت دسته‌جمعی را درمورد معیوب‌بودن کیبوردهای پروانه‌ای رد کرد و هیچ تقصیری را نپذیرفت، با پرداخت ۵۰ میلیون دلار برای حل‌وفصل پرونده موافقت کرد.

مطابق توضیحات وب‌سایت تسویه حساب اپل، افرادی که تا چهار سال بعد‌ از خرید یکی از مک‌بوک‌های صدمه‌دیده، قاب بالایی دستگاه خود را دو یا چند بار معاوضه کرده‌اند، بین ۳۰۰ تا ۳۹۵ دلار غرامت دریافت خواهند کرد. صاحبان مک‌بوک‌هایی که فقط یک‌بار قاب بالایی خود را معاوضه کرده‌اند، می‌توانند تا ۱۲۵ دلار غرامت دریافت کنند. شاکیانی که فقط به معاوضه کلیدها نیاز داشته‌اند، حداکثر ۵۰ دلار دریافت خواهند کرد.

شاکیان پرونده‌ی دسته‌جمعی علیه کیبورد پروانه‌ای مک‌بوک‌های اپل، برای دریافت غرامت از این شرکت باید شکایت خود را مطابق ضرب‌الاجل‌های تعیین‌شده در توافقنامه ثبت کرده باشند. این توافقنامه فقط شامل مشتریانی می‌بشود که لپ‌تاپ‌های صدمه‌دیده را در ایالت‌های کالیفرنیا، فلوریدا، ایلینوی، میشیگان، نیوجرسی، نیویورک و واشنگتن خریداری کرده‌اند.

دسته بندی مطالب

مقالات کسب وکار

مقالات فناوری

مقالات آموزشی

مقالات سلامتی

[ad_2]