[ad_1]
نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی سودو تکنولوژی

بنابر گزارش رویترز، تسلا به‌تازگی اظهار کرده که نزدیک به ۹٬۱۰۰ ماشین مدل X در ایالات متحده را به علت مشکل در تزئینات سقف، فراخوانی کرده است. این شرکت در سال ۲۰۲۰ نیز برای همین مشکل، فراخوانی شبیهی برای دارندگان ماشین مدل X صادر کرده می بود.

تسلا این فراخوان را به‌علت گمان جدا شدن قطعات تزئینی سقف در میانه رانندگی، به دارندگان ماشین مدل X اظهار کرده است. به‌نظر می‌رسد شرکت برای چسباندن ادوات تزئینی حاضر در سقف این مدل از خودروهای خود، از پارچه و چسب مناسب و کافی منفعت گیری نکرده است.

تسلا زیاد تر برای از بین بردن مشکلات، به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری انتشار می‌کند؛ همانند مشکل تکراری سیستم اتوپایلوت که در برخی موارد به رانندگان هشدار کافی و ملزوم را نمی‌دهد. اما برای مشکل سقف مدل X، تسلا ناچار است هزاران ماشین را به‌صورت حضوری بازدید کند. برای از بین بردن این مشکل، قسمت خدمات تسلا، چسبندگی قطعات تزئینی سقف را بازدید کرده و در صورت نیاز، این قطعات را مجدداً نصب می‌کنند.

رویترز درمورد‌ی فراخوان مجدد تسلا می‌گوید این شرکت، به‌تازگی فهمید شده است که در فراخوان سال۲۰۲۰، قطعاتی را که گمان جدا شدن داشتند به‌طور کامل شناسایی نکرده است. این خودروساز این چنین اظهار کرده که تا بحال هیچ تصادف یا آسیبی گزارش نشده، اما نزدیک به ۱۷۰ گزارش از سوی مالکان این خودروها دریافت کرده که امکان پذیر تحت پوشش این فراخوان قرار گیرند.

این فراخوانی تازه نشان‌دهنده‌ی چالش‌های مداوم تسلا در عرصه‌ی کیفیت ساخت و تشکیل است. با وجود این که تسلا به‌گفتن یکی از پیشروان صنعت خودروهای الکتریکی شناخته می‌بشود، اما مشکلات مونتاژی این شرکت می‌تواند به اعتبار و مطمعن مشتریان صدمه رساند. تسلا اظهار کرده است که مالکان خودروهای مدل X، می‌توانند به نمایندگی‌های مجاز مراجعه کنند تا این مشکل به‌صورت رایگان رفع بشود.

مشکلات منتاژی تسلا فقط محدود به ماشین مدل X نمی‌بشود؛ این شرکت از اغاز سال ۲۰۲۴ تا کنون، بیش‌از ۱۱ هزار سایبرتراک را به‌خاطر گمان جدا شدن قطعه‌ی تزئینی روی پدال گاز و مشکل موتور برف‌پاک‌کن، فراخوان کرده است.

دسته بندی مطالب

مقالات کسب وکار

مقالات فناوری

مقالات آموزشی

مقالات سلامتی

[ad_2]