[ad_1]
نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی سودو تکنولوژی

خرید وفروش‌ی ۲۰ میلیارد دلاری بین اپل و گوگل، اخیراً زیر ذره‌بین قرار گرفته است؛ خرید وفروش‌ای که به جهت آن، گوگل به‌گفتن موتور جست‌وجوی پیش‌فکر در آیفون عمل می‌کند. وزارت دادگستری آمریکا به پیگیری پرونده‌ی خود علیه سلطه‌ی گوگل در حوزه‌ی موتورهای جست‌وجو ادامه می‌دهد.

در پرونده‌ی جدیدی که همین هفته به دادگاه اراعه شده، ادی کیو، معاون ارشد قسمت خدمات اپل، گفت که چرا این شرکت هیچ زمان موتور جست‌وجوی اختصاصی خود را گسترش نخواهد داد.

به‌حرف های‌ی کیو، دادگاه باور دارد راهکارهای پیشنهادی در پرونده‌ی گوگل، اپل را به «گسترش‌ی موتور جست‌وجوی اختصاصی خود یا ورود به بازار تبلیغات متنی جست‌وجو» و رقابت با سلطه‌ی گوگل سوق می‌دهد؛ اما «این فکر نادرست است.»

کیو در توضیح عدم وجود اپل در بازار موتورهای جست‌وجو سه مورد کلیدی را ذکر می‌کند:

  • «اپل بر حوزه‌های دیگر تمرکز دارد. گسترش‌ی موتور جست‌وجو نیازمند تعلق اندوخته‌ و نیروی انسانی است و ساخت یک موتور جست‌وجو میلیاردها دلار هزینه و سال‌ها زمان می‌برد.»
  • «فرایند جست‌وجو به علت پیشرفت‌های تازه و مداوم در هوش مصنوعی به شدت در حال تکامل است واین امر، تعلق منبع های مالی و انسانی عظیم برای ساخت موتور جست‌وجو را پرخطر می‌کند.»
  • «یک موتور جستجوی کارآمد نیازمند تشکیل بستری برای فروش تبلیغات موثر است که جزو تجارت مهم اپل نیست. اپل حجم متخصصان و زیرساخت عملیاتی قابل دقت مورد نیاز برای تشکیل و اداره‌ی کسب‌وکار موفق تبلیغاتی مبتنی‌بر جست‌وجو را ندارد. اگرچه اپل تبلیغات خاصی همانند پلتفرم اپ استور دارد، تبلیغات جست‌وجو متفاوت و خارج از تخصص مهم اپل است. تشکیل کسب‌وکار مورد او گفت و گو باید با تعهدات دیرینه‌ی اپل در عرصه‌ی نگه داری حریم خصوصی سنجیده بشود.»

مقاله‌های مرتبط

اپل دلواپس است که در جریان دادگاه، گوگل به‌جای تمرکز بر منافع مشترک با اپل، زیاد تر به دفاع از خودش در برابر اتهامات ضدانحصاری بپردازد؛ موضوعی که می‌تواند به زیان قرارداد سودآور بین این دو شرکت همه بشود. در نتیجه، اپل تصمیم دارد برای دفاع از منافع خود مستقلاً در دادگاه شرکت کند.

دسته بندی مطالب

مقالات کسب وکار

مقالات فناوری

مقالات آموزشی

مقالات سلامتی

[ad_2]