
[ad_1]
نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی سودو تکنولوژی
کد خبر: ۲۷۶۸۹۱
تاریخ انتشار کردن: پنجشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۳ – ۰۹:۴۵
به نقل از بهداشت نیوز، شرکت بی وای دی (BYD)، که اکنون به گفتن یکی از بزرگترین خودروسازان جهان و یقیناً مشهورترین تولیدکننده خودروهای برقی جهان شناخته میبشود، با قوت زیاد بسیاری در بازارهای وجود یافته و بر پایه آخرین اخبار ماشین توانسته در بازار خودروهای برقی سرزمین ژاپن به گفتن مهد صنعت ماشین آسیا، با ناکامی تویوتا به جایگاه اختصاصیای در مارکت این سرزمین دست اشکار کند.
ناکامی زودهنگام تویوتا در ژاپن با رشد فروش محصولات بی وای دی
بر پایه اطلاعات رسمی انتشار شده، در سال قبل در کل ۵۹,۷۳۶ دستگاه خودروی برقی در ژاپن به فروش رسید که نسبت به سال ۲۰۲۳، افت ۳۳ درصدی را مشخص می کند. این اولین باری است که طی چهار سال قبل، فروش خودروهای الکتریکی در ژاپن افت مییابد. با وجود افت استقبال عمومی از خودروهای برقی، محصولات برند بی وای دی موفق به ثبت رشدی ۵۴ درصدی شده و تعداد فروش آنها به ۲,۲۲۳ دستگاه رسیده است.
این رشد حیرتانگیز در حالی اتفاق میافتد که فروش خودروهای برقی تویوتا با افت ۳۰ درصدی روبه رو بوده و این شرکت تنها ۲,۰۳۸ دستگاه از محصولات الکتریکی خود را به مشتریان تحویل داده است. بی وای دی از سال ۲۰۲۳ داخل بازار ژاپن شده و در ابتدا، محصولاتی همانند کراس اوور Atto 3 و هاچبک ۱۹ هزار دلاری دلفین را اراعه داد. بعد از آن، کراس اوور Atto 3 و سدان سیل (Seal) نیز به سبد محصولات این شرکت افزوده شدند. برای سال ۲۰۲۵، بی وای دی برنامه دارد شاسی بلند برقی بی وای دی سی لاین ۷ را نیز به بازار ژاپن معارفه کند.
فتح قله خودروهای برقی ژاپنی توسط نیسان

آمارها مشخص می کند که در سال ۲۰۲۴، سهم خودروهای برقی از کل بازار ژاپن به کمتر از ۲ درصد افت یافته است که این رقم، پایینترین مقدار در بین کشورهای گسترشیافته به حساب می اید. این حالت نشاندهنده کندی پذیرفتن خودروهای برقی در ژاپن نسبت به دیگر کشورها میباشد. در این بین، نیسان با سهم تقریباً ۵۰ درصدی هم چنان تسلط خود را بر بازار خودروهای برقی ژاپن نگه داری کرده است، هرچند که اکنون روزهای خوبی را سپری نمیکند.

با وجود این پیشتازی، فروش مدل الکتریکی لیف نیسان با افت ۴۴ درصدی به ۳۰,۷۴۹ دستگاه رسیده که کمترین مقدار از سال ۲۰۲۱ به شمار میآید. این چنین فروش هاچبک برقی ساکورا نیز با کم شدن ۳۸ درصدی، به ۲۲,۹۲۶ دستگاه افت یافته است. از نظر دیگر، فروش اولین خودروی برقی تویوتا یعنی کراس اوور bZ4X در سال ۲۰۲۴ با رشد ۱۰ درصدی به ۱,۰۱۲ دستگاه افزایش یافته است.
این ماشین با قیمت پایه ۵.۵ میلیون ین (معادل ۳۴,۸۰۰ دلار) به فروش میرسد. در بین برندهای خارجی، تسلا هم چنان رهبری بازار خودروهای برقی در ژاپن را در دست دارد و بی وای دی به گفتن دومین برند پرفروش در این بازار شناخته میبشود.
آمار فروش محصولات بی وای دی

آمار انتشار شده مشخص می کند که شرکت BYD در ۹ ماهه نخست سال ۲۰۲۴ میلادی کارکرد زیاد خوبی داشته است. فروش نزدیک به ۳ میلیون و ۲۵۰ هزار دستگاه ماشین در این زمان، نشاندهنده رشد دیدنی این شرکت در بازار جهانی خودروهای برقی است. به طور خاص، فروش ۱ میلیون و ۱۳۰ هزار دستگاه در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۴، رشد ۳۸ درصدی نسبت به زمان شبیه سال قبل را مشخص می کند که حاکی از افزایش تقاضا و محبوبیت محصولات BYD در سطح جهان است. انتظار میرود سال ۲۰۲۵ میلادی سکوی پرتاب این خودروساز برای قرارگیری در جمع ۵ خودروساز برتر جهان باشد.
منبع: گجت نیوز
دسته بندی مطالب
[ad_2]