
[ad_1]
نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی سودو تکنولوژی
کد خبر: ۲۷۸۵۳۹
تاریخ انتشار کردن: سه شنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۳ – ۱۰:۰۲
به نقل از بهداشت نیوز، سنترلاک نوعی لاستیک ماشین بهشمار میآید که بهجای منفعت گیری از چهار یا پنج پیچ یا مهرهی معمولی، با یک مهرهی مرکزی واحد به محور متصل خواهد شد. این طراحی زیاد تر در خودروهای مسابقهای و سوپراسپرتهای ردهبالا بهکار میرود و بهعلت شدت و سهولت در معاوضه چرخها، در دنیای خودروهای مسابقهای زیاد محبوب است.
خود لاستیکها ۶٬۶۹۶ دلار قیمت دارند؛ اما تجهیزات و ابزارهای اضافی مورد نیاز، هزینهای نزدیک به ۱۳٬۰۰۰ دلار به این مبلغ اضافه میکنند و در نهایت، قیمت کل مجموعه را به نزدیک به ۲۰٬۰۰۰ دلار میرسانند که با در نظر گرفتن نرخ جاری دلار نزدیک به دو میلیارد تومان قیمت دارد.
مطابق گزارش BMW Blog، لاستیکهای سنترلاک به توپیهای تازه نیاز دارند که قیمت آنها نزدیک به ۱۱٬۰۳۸ دلار است. بهعلاوه برای نصب آنها باید ابزار مخصوص (۵۶۷ دلار)، سوکت سنترلاک (۳۲۳ دلار) و یک آچار ترکمتر با حداقل گشتاور هزار نیوتنمتر (۱٬۲۷۰ دلار) تهیه بشود.
افزونبر قطعات مهم، برخی اقلام جانبی ارزانتر همانند گریس Sythes Glep 1 با قیمت ۴۹٫۲۷ دلار و خمیر آلومینیومی Wuerth Al 1100 به قیمت ۵۱٫۹۹ دلار مورد نیاز می باشند.
بیشک ۲۰ هزار دلار مبلغ مقداری نیست؛ اما لاستیکهای سنترلاک نهتنها ظاهری دلنشین و همانند خودروهای مسابقهای به M3 و M4 خواهند داد، بلکه راحتی بیشتری فراهم میکنند و معاوضه آنها زیاد سریع تر است.
رینگهای مشکی مات مدل 963M با طراحی ۱۰ پره، مناسب تازه ترین مدلهای بیامو M2 و M3 و M4 می باشند. این رینگها در محور جلو ۱۹ اینچی و در محور عقب ۲۰ اینچی می باشند و بهترتیب با تایرهای ۲۷۵/۳۵ ZR19 در جلو و ۲۸۵/۳۰ ZR20 در عقب سازگارند.
منبع: زومیت
دسته بندی مطالب
[ad_2]