
[ad_1]
نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی سودو تکنولوژی
دادگاهی در آمریکا گوگل را به سوءمنفعت گیریی به عمد از موقعیت انحصاری در بازار تبلیغات آنلاین محکوم کرد. لئونی برینکما، قاضی فدرال، در حکمی خبرداد که عمل های ضدرقابتی گوگل، ناشران و کاربران وب را بهشکل قابل توجهی متضرر کرده است.
در حکم دادگاه آمده: «شاکیان ثابت کردهاند که گوگل برای بیشاز یک دهه، با ادغام فنی و قراردادی سرور تبلیغاتی ناشران با صرافی تبلیغات آنلاین خود، بهصورت موثر اقداماتی ضدرقابتی انجام داده تا قوت انحصاریاش را نگه داری کند.»
وزارت دادگستری آمریکا در طول سه هفته رسیدگی، گوگل را متهم به انحصار غیرقانونی سه بازار کلیدی کرد: ابزارهای تبلیغاتی ناشران، شبکههای تبلیغاتی برای تبلیغدهندگان و صرافیهای تبلیغاتی که این معامله های را تسهیل میکنند.
وزارت دادگستری آمریکا گوگل را به «پیوند اجباری» دو سرویس کلیدیاش متهم کرد؛ کاری که بهحرف هایی دولت، سودهای انحصاری را برای گوگل بههمراه داشته و ناشران و تبلیغدهندگان را با گزینههای محدود و کیفیت پایینتر روبه رو کرده است.
مقالهی مرتبط
در روبه رو، گوگل استدلال کرده می بود که تفسیر دولت از بازار، «ساختگی و غیرواقعگرایانه» است و ابزارهای این شرکت در راستای پشتیبانی به ناشران و تبلیغدهندگان طراحی شدهاند. بهادعای گوگل، هماهنگی بین این ابزارها به سود مصرفکنندگان خواهد می بود و دولت تلاش دارد در نحوهی فعالیت تجاری شرکت دخالت کند.
رأی دادگاه درحالی صادر میبشود که گوگل و وزارت دادگستری آمریکا بهزودی داخل مرحلهی تعیین راهکار در پروندهی جداگانهای درموردی سلطهی گوگل بر بازار جستوجو خواهند شد. در آن پرونده، دولت جو بایدن خواستار تفکیک سرویسهایی همانند مرورگر کروم و اجباریشدن اشتراکگذاری نتایج جستوجو توسط گوگل شده است.
دسته بندی مطالب
[ad_2]