
[ad_1]
نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی سودو تکنولوژی
دادهمحوری دیگر انتخاب نیست، الزام است؛ این مطلب مشترک مدیران دولتی و روابط عمومی برندها در اتفاقات تازه می بود. از پایش احساسات کاربران در جنگ، تا جوابگویی سریع دولت به بحران پیامک حجاب، دادهها اکنون فرمان تصمیمسازی را در دست دارند.
به نقل از زومیت در اتفاقات «روابط عمومی دادهمحور در عصر هوش مصنوعی» که با وجود مدیران ارشد دولت و نمایندگان روابط عمومی برندهای بزرگ فناورانه سرزمین برگزار شد، تحولی بنیادین در نقش روابط عمومیها به او گفت و گو گذاشته شد. سخنرانان این اتفاقات از آخر دوران شهود و اغاز عصر تحلیل دادهها، هوش مصنوعی، و تصمیمسازی سریع و علمی انها گفتند.
علی احمدنیا، سرپرست امور خبررسانی دولت، در این نشست پافشاری کرد که «دولت چهاردهم بهجستوجو شنیدن صدای مردم با ابزارهای فناورانه است» و پردازش دادهها را یکی از الزامات تصمیمگیریهای دقیق دانست. او با اشاره به توانایی بحران پیامکهای حجاب در شبکههای اجتماعی، او گفت که با منفعت گیری از تحلیل دادههای رفتاری و آنالیزهای مبتنی بر هوش مصنوعی، دولت فهمید سوءاستفاده جریانات معاند شد و در سریعترین زمان ممکن، بابت خطای سیستمی عذرخواهی کرد.
او افزود: «ما نهتنها افکار عمومی را رصد میکنیم، بلکه تحلیل کامل حرکت رسانهها، مخالفان سیاسی، و جریانهای اثرگذار اجتماعی را در دستور کار داریم. پیش از هر تصمیم بحرانی، افکارسنجی میکنیم و حتی عکس العمل احتمالی رسانههایی همانند کیهان را نسبت به موضوعات حساسی چون از بین بردن فیلتر تلگرام از قبل پیشبینی میکنیم.»
روابط عمومی بدون عدد، کور است
مهدی امیرپور، مدیر روابط عمومی دیجیکالا، نیز با اشاره به توانایی بحران ۱۲ روزه جنگ و حساسیت بالای افکار عمومی، او گفت: «روابط عمومی بدون داده عملاً از اینجا به سپس ممکن نیست. ما با تکیه بر سوشال لیسنینگ و تحلیل سنتیمنت، بازخورد کاربران را در شبکههای اجتماعی بهصورت هفتگی رصد میکنیم و هشدارهای ملزوم را پیش از بزرگ شدن موجهای منفی، به تیمهای داخلی میدهیم.»
او با انتقاد از منفعت گیری فقطً تزئینی از داشبوردها، پافشاری کرد: «داده باید قضیهمحور باشد و راهحل اراعه کند؛ وگرنه فقطً نمایشی است. ما از هوش مصنوعی برای تحلیل محتواهای کاربران در پلتفرمهای گوناگون منفعت گیری میکنیم تا تصمیمها دقیقتر و عکس العملها هدفمندتر باشد.»
کمپین بدون تحلیل، اتلاف منبع های است
دسته بندی مطالب
[ad_2]