
[ad_1]
نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی سودو تکنولوژی
هنگامی شرکت منصوری سراغ یک ماشین میرود، نتیجه همیشه متفاوت از انتظارات است چون این تیونر آلمانی که تحت مدیریت کوروش منصوری، ایرانیتبار متولد کلاردشت فعالیت میکند هیچگاه به استانداردها بسنده نکرده است. تازه ترین پروژهی منصوری روی نسل تازه BMW M5 مثالای از همین رویکرد جسورانه محسوب میبشود که اکنون با چهرهای تهاجمیتر از همیشه ظاهر شده است و بهسختی میتوان آن را با مدل استاندارد G90 یکی دانست.
در نگاه اول، بیشتر از هرچیز سیستم اگزوز مرکزی BMW M5 منصوری با سه خروجی غولپیکر جلبدقت میکند؛ طرحی که با دیفیوزر بزرگ عقب همراه شده و قسمت پشتی ماشین را بهکلی دگرگون کرده است. در دیگر قسمتها نیز ردپای فیبر کربن در همهجا دیده میبشود؛ از برجستگی کاپوت با دریچههای تهویه گرفته تا جزئیات ظریف روی بدنه. هرچند تا این مدت اشکار نیست این دریچهها واقعا کارکرد فنی دارند یا فقطً برای نمودی بصری تعبیه شدهاند.

بهنوشتهی BMWblog، منصوری حتی در نقاط غیرمنتظره هم از فیبر کربن منفعت گیری کرده است که ازجمله میتوان به قسمت پشت ستون عقب اشاره کرد؛ جاییکه در آن لوگوی Mansory بهصورت نورانی خودنمایی میکند. اسپویلر لبهی سقف نیز که بهندرت در سدانها دیده میبشود از دیگر ویژگیهای خاص پروژهی BMW M5 منصوری است. علاوهبر آن، گلگیرهای جلو اکنون پنلهای فیبرکربنی جدیدی در پشت چرخها دارند که هرکدام نشان روشنشوندهی Mansory را روی خود جای دادهاند.
این نخستینبار نیست که منصوری سراغ نسل تازه M5 میرود. چند ماه پیش هم نسخهای خاکستریرنگ از همین مدل با همان کیت بدنهی پرزرقوبرق رونمایی شد. همانند قبل، چرخها با رینگهای ۲۲ اینچی سفارشی جانشین شدهاند و کابین ماشین نیز دستخوش تغییرات اساسی با چرمهای خاص و تزئینات اختصاصی شده است.
اما منصوری فقط به ظاهر بسنده نکرده و قوت پیشرانه نیز همسطح با ظاهر خشن ماشین افزایش یافته است. مجموعهی هیبریدی پلاگاین اکنون ۸۳۸ اسب بخار قوت و ۱۱۵۰ نیوتنمتر گشتاور تشکیل میکند که بهلطف ترقی موتور V8 تویین توربو ۴٫۴ لیتری بهدست آمده است. این درحالی است که نسخهی استاندارد M5 فقط ۵۷۷ اسب بخار قوت و ۷۵۰ نیوتنمتر گشتاور دارد.
دسته بندی مطالب
[ad_2]