[ad_1]

کد خبر: ۲۵۰۱۸۱

تاریخ انتشار کردن: چهارشنبه ۰۱ آذر ۱۴۰۲ – ۱۷:۰۱

به نقل از بهداشت نیوز، دکتر حسین فرشیدی در جلسه ادغام شیوه زندگی سالم بر پایه آموزه های طب ایرانی در نظام سلامت سرزمین که با همکاری مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس و دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت برگزار شد، با گفتن این که یکی از کمبودهای نظام شبکه بهداشت سرزمین که در برنامه های گسترش پنجم و ششم گسترش به آن اصرار شده، منفعت مندی از تجارب چند هزار ساله طب ایرانی است، او گفت: شبکه بهداشت و درمان در نظام سلامت جایگاه اختصاصی ای دارد، اگر به تاریخ اراعه خدمات سلامت در کشورمان بنگریم، دو عمل مهم زیاد می درخشد، که یکی راه اندازی شبکه بهداشت و درمان و فرد دیگر ادغام آموزش پزشکی در نظام اراعه خدمات سلامت است.

او گفت: شبکه بهداشت و درمان تا این مدت هم جای کار دارد و باید ارتقا یابد تا به مقصد غایی خود که منفعت مندی آحاد جامعه از خدمات عادلانه سلامت است، برسیم.

وی با اصرار بر برتری بهداشت و پیشگیری بر درمان، خاطرنشان کرد: پویشی تحت گفتن پویش ملی سلامت در سرزمین درحال اجراست که مقصد از اجرای آن شناسایی افراد پرریسک فشارخونی و دیابتی و یا شناسایی مبتلایان به پرفشاری خون و دیابت است؛ اما این عمل حداقل کاری است که انجام می دهیم، چراکه باید قبل از آنکه فرد به دیابت مبتلا بشود، از ابتلای به دیابت پیشگیری می کردیم؛ درحالیکه اکنون به شناسایی بیمار بسنده کرده ایم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت در ادامه با اشاره به اسناد بالادستی در حوزه طب ایرانی، تصریح کرد: در اسناد بالادستی بر طب ایرانی و گیاهان دارویی اصرار شده است و این مبحث با همکاری و تعامل چندین معاونت می تواند به نتایج بهتری دست یابد.

دکتر فرشیدی ضمن اصرار بر سبک زندگی سالم و انجام فعالیت فیزیکی، در ادامه گفت: تعداد بسیاری از مشکلات و بیماری های غیرواگیر با انجام ورزش و فعالیت بدنی کافی افت اشکار می کند. علاوه بر ورزش، تغذیه سالم نیز سهم بسزایی در اصلاح سبک زندگی دارد.

وی با گفتن این که به مرور ناظر گسترش برنامه ادغام طب ایرانی در دیگر دانشگاه ها در سرزمین خواهیم می بود، او گفت: با اجرای این برنامه، به سمت سبک زندگی سالم تر، پیشگیری و تحکیم نظام شبکه پیش خواهیم رفت.

[ad_2]

منبع